luni, 4 mai 2015

Luna frugalwoods

Cei care ma cunosc stiu ca sunt o persoana cumpatata cand vine vorba de bani, nu m-am situat niciodata la extreme, uneori cand auzeam de obiceiurile unei persoane zgarcite ma si grabeam sa judec. Acum nu. Consider ca orice persoana poate fi educata finaciar asa incat sa aiba batranetile linistite, fara grija zilei de maine. La noi in Romania e mai greu, dar nu imposibil.
   De aproximativ 2 ani citesc  bloguri despre economisirea banilor, cum ar fi cel Iulie, economisim.info sau 'doarunleu', plus altele din afara, despre frugal living. Consider ca fiecare trebuie sa economisesc pentru un motiv, al meu e strangerea unui avans pentru o locuinta. Am acceptat provocarea de pe blogul doarunleu.wordpress.com sa-mi demonstrez ca pot sa traiesc si cu mai putin.Acesta e doar un articol introductiv, urmand ca la final de saptamana sa fac bilantul.
Evident ca  am inceput cu schitarea unui meniu saptamanal, cu scopul clar de "living from de pantry" , intetionez sa mai golesc camara, frigiderul si congelatorul. La o inspectie mai atenta am gasit:
-carne de porc
-oase de porc, de pui, de vitel, de ied
-costita afumata, slanina, oase afumate
-branza
-vinete
-diverse legume congelate
-fructe congelate
-zacusca
-dulceata
-compoturi
-muraturi
-paste, orez, mei, linte, fasole
-faina alba, malai, zahar, ulei, diverse produse pentru  dulciuri
-ceapa, cartofi, usturoi
-diverse sosuri pentru paste, bulion, zarzavat pentru ciorbe
-unt
-oua
-ceaiuri de fructe si de plante
   Voi incerca sa folosesc cat mai mult din aceste alimente, sa limitez cumparaturile la cateva legume proapete pentru salate si fructe. Apa de baut nu o cumparam, avem un filtru si filtram apa de la robinet, paine facem in casa. Am si o gradina de legume, luna acesta voi culege ridichi, ceapa verde si salata.
   Produse pentru curatenie inca am, le voi epuiza pe acestea si apoi am de gand sa fac curatenie cu produse cat mai naturale, otet, bicarbonat de sodiu si lamaie. Acum 2 ani am facut 4 ture de sapun natural, inca mai avem vreo 20 de bucati, intetionez sa mai fac in vara, sa incerc si alte retete.
   Cam asta e planul meu pentru acesta luna, ma gandesc ca daca totul merge bine, sa adopt acest stil de viata. Va astept si pe voi cu pareri si idei pentru meniul saptamanal.

7 comentarii:

  1. Hai sa-ti dau binete si succes in plan!

    La noi nu a inceput bine luna, am avut o iesire duminica cu copil la cinema 3D si ne-am scuturat scurt de 100 ron.Ceva mancare gatita mai am in casa de duminica, sot plecat 3 zile, asa incat eu si copil putem manca din camara linistiti (doar sotul ce-i mai mofturos la mancare). Produse de curatenie/de uz personal avem toti 3. Nu preconizez mari cheltuieli (altele decat cele lunare). Ar fi fie o iesire de 3 zile de Rusalii undeva prin Alba, fie petrecerea de 10 ani de la terminarea facultatii (spre 700-800 ron, fiecare). Inca nu m-am decis la care actiune sa mergem, fiecare este necesara sufletului meu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  3. La mine inafara de cheltuielile obisnuite( transport, facturi), voi mai scoate bani si pentru ziua socrului in 13 mai si la sfarsit de luna, de Rusalii, cand imi voi sarbatori ziua de nastere, care de fapt, e in 4 iunie, dar am zis sa nu fac mese festive de 2 ori in aceeasi saptamana. Una si buna :)

    RăspundețiȘtergere
  4. La multi ani in avans, Anca! Si eu, tot o geamana de 28 mai! insa nu simt niciun chef sa ma serbez!

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani in avans, Anca! Si eu, tot o geamana de 28 mai! insa nu simt niciun chef sa ma serbez!

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc! Nu e mare chef, adica doar cateva persoane, asa ca sa marchez cumva ziua mea!

    RăspundețiȘtergere
  7. La cate ai tu in camara s-ar putea sa scapi foarte ieftin cu luna asta a economiei :)

    RăspundețiȘtergere